vineri, 2 august 2013

Paris - Orasul luminii 1


        Intotdeauna am visat sa vad Parisul!Cand eram pustoaica si visam, imi inchipuiam Parisul ca fiind locul unde s-a inventat romantismul, cu banci pentru indragostiti, cu cafenele cochete unde perechi de tineri se tin de mana, uitandu-se unul in ochii celuilalt, cu turnul Eiffel inaltandu-se maiestuos, cu stradute stramte si intunecate unde vezi in umbra o pereche sarutandu-se...ce sa mai...un oras de vis! Ganduri de adolescenta!          La mult timp dupa asta, intamplarea a facut sa am ocazia sa-i ofer fetitei mele o excursie la Disneyland Paris si am profitat ca sa-mi vad visul cu ochii!O sa va povestesc despre parc intr un articol separat pentru ca sunt enorm de multe de spus.
        Revenind la Paris, am cumparat bilete de avion cu doar 240 de euro dus/intors pentru mine si fetita, am gasit un hotel decent aproape de metrou - Ibis - cu mic dejun inclus la 110 euro/noapte.Camera era micuta dar cocheta, micul dejun repetitiv dar locatia era grozava!Metroul te duce oriunde repede, comod, ieftin si pana tarziu in noapte.La 12 noaptea garniturile vin la maxim 5 minute si peroanele sunt aglomerate ca in miezul zilei. Am hotarat sa vedem prima si prima data emblema orasului.

Turnul Eiffel


         Il vezi cam de oriunde din oras dar nu-ti imaginezi ce spatiu il pune in valoare!E impresionant!Cand vezi coada la care trebuie sa astepti te cam iau palpitatiile doar ca e de neimaginat cat de repede merge.Am stat maxim o ora la o coada cum era pe vremuri la Avicola cu doua zile inainte de Paste. Sunt doua tipuri de bilete.Un bilet pana la etajul 2 unde este un restaurant sau altul pentru acces pana sus de tot. Fireste ca am vrut sa vad Parisul din varf si am urcat pana la maxim.Poti urca pe scari pana la restaurant platind mai putin dar nam vrut sa vad de sus! de sus din varf!!Oricum diferenta de pret este mica... Imaginea de sus a orasului?Cum se vede?Cum e reclama aia? "De nepretuit"! Mergi si vezi pentru ca, oricat as incerca eu sa-ti descriu ,nu o sa aiba egal! Preturile si programul le gasesti aici http://www.eiffel.ro/
     Ca orice turista respectabila ,am continuat cu bulevardul Champs Elysees...e aproape, e in orice tur, e frumos, gasesti toate magazinele celebre, e aglomerat si da in Arcul de triumf care deasemenea, este un "must". Practic bifezi in sa zic patru ore, cu tot cu coada de la turn,  trei din cele mai importante lucruri de vazut in Paris.Si asta la pas... 

Aici am gasit magazinul Disney de unde am cumparat bilete pentru parc la un pret mai mic.Nu-mi mai amintesc exact dar parca la casa de bilete din parc erau 54 de euro iar eu le-am luat cu 43 euro.
Stand acum si reamintindu-mi,realizez ca sunt atatea de spus incat o sa fac un articol de sapte pagini, obositor de citit asa ca o sa-l impart in doua. Acum o sa va mai spun doare despre croaziera pe Sena  iar restul o sa le aflati in parte a doua.
O modalitate superba de a vedea orasul, la fel ca in Londra, Amsterdam, Brugge sau unde vreti voi este croaziera.Eu am preferat sa o fac seara pentru a vedea "orasul luminii".Ai o statie de unde te poti imbarca aproape de turn, vaporasele circula cam odata la 45 minute si ca oriunde ai casti si explicatii in cateva limbi ale planetei. Preturile sunt ok plecand de la 11 euro doar o plimbare si ajungand la...cat vrei tu, in functie de ce vrei sa consumi.Dureaza cam o ora  timp in care treci pe langa locuri minunate pe care le recunosti, pentru ca le-ai vazut in poze sau pe net...


       Ca oriunde sunt mai multe companii care-ti ofera aceasta plimbare dar din cate am vazut mari diferente intre ele nu exista, exceptand poate designul vasului.Chiar si preturile sunt asemanatoare.Asa ca nu va bateti capul cu cea mai buna...
   Cam atat pentru acum.O sa revin cu muzee, cu Notre Dame cu multe altele... 

Niciun comentariu:

Totalul afișărilor de pagină

Lista mea de bloguri