duminică, 14 iulie 2013

Unde-i mai bine ca acasa?

                                                                          
Este orasul meu preferat!Viena concureaza dar Londra e stabila pe locul 1.Viena e prea serioasa...Nu am ajuns in New York dar in Londra am simtit ce inseamna un oras viu.Plin de oameni din toata lumea... Bulversata de circulatia inversa, de cat de stramte sunt strazile, de amestecul incredibil de oameni din toate culturile... vezi domni eleganti alaturi de chinezi sau pakistanezi cu turbane.Cred ca e greu pentru un londonez sa fie socat de ceva.Un alt amestec este cel al cladirilor.Este uimitor cum o cladire ca a primariei atat de moderna poate sa aiba in fundal ceva atat de vechi cum este Tower Bridge si sa se completeze atat de bine.


    
E amuzant sa vezi cum pe Oxford street la Primark stau pe bordura aceea de pe  strada insirati cateva zeci de barbati care isi asteapta cuminti, rabdatori sau nu :)) perechea!

Metroul e impresionant.Am inteles de ce in al doilea razboi mondial a fost folosit ca adapost in timpul raidurilor aeriene.Intra foarte mult in pamant.Scarile sunt nesfarsite...
Si totusi te poti descurca extrem de usor.E un cod de culori.Fiecare linie are o culoare si se vede pe perete acolo unde sunt mai multe linii.Te conduce pana la peron.Tot ce trebuie sa faci este sa stii culoarea liniei de care ai nevoie...
Peron care este pentru un singur sens.
Hyde park.De a dreptul impresioanant.Un parc imens, superb unde veveritele vin si ti mananca din palma.Un loc unde intalnesti corporatisti in pauza de masa la costum alaturi de tineri pe role cu patru roti care danseaza dupa muzica de la un casetofon imens.Locul unde poti intalni vedete care vin sa alerge... La doi pasi e Palatul Buckingham.Ca sa l vezi trebuie sa vii devreme.Sa vezi schimbarea de garda.Un spectacol in sine. In strada am intrebat un politist daca regina este acasa.Era o intrebare pusa mai mult in gluma la care politistul mi a raspuns aratandu mi cerul.Am aflat ulterior ca atunci cand regina se afla in palat, steagul este arborat pe catarg.In general insa vara e mai mult lipsa.
London Bridge este cel mai vechi pod al Londrei.Am avut placerea si norocul sa vedem cum se ridica podul cind treceam spre Grenwich unde merita sa mergeti sa vedeti meridianul zero sa vedeti oraselul care este fantastic este un orasel foarte linistit tipic englezesc unde simti cum traiesc adevaratii britanici.Poti sa stai citeva ore in care sa te plimbi in marele parc care duce la observator.Cred ca as putea sa ma acomodez in Anglia destul de repede poate mai greu ar fi la inceput cu accentul britanicilor care vorbesc repezit mi se pare ca leaga cuvintele intre ele si trebuie sa fii atent sa intelegi mai ales ca au multe expresii.Cred ca trebuie sa te organizezi foarte bine cind mergi la Londra deoarece ai multe de vazut si timpul destul de scurt si sa te obisnuiesti cu vremea care este extrem de capricioasa cu ploi aparute din senin dar care la un moment dat ti se vor parea ca nu te mai deranjeaza.Ma bucur ca am vazut Londra si am vazut destule in 10 zile dar astept cu nerabdare sa ma intorc ca sa pot sa  savurez mai pe indelete locurile frumoase care au ramas, am avut norocul sa gasim in 2010 bilete cu Blue air la 1 euro de persoana cu tot cu taxe .Daca va intereseaza detalii referitoare la bilete promotionale astept sa ma contactati sa va spun care este cea mai buna metoda sa le prinzi din timp.Cind ma intorc din Londra o sa va scriu noutatile. Sper sa plec cit mai curind.







Niciun comentariu:

Totalul afișărilor de pagină

Lista mea de bloguri