miercuri, 24 iulie 2013

Poti manca fara sa vezi? Blind restaurant

       Vreau sa va povestesc despre un altfel de restaurant. A ajuns de ceva timp si in Bucuresti si totusi nu am auzit foarte multa lume care sa vorbeasca despre el.Se numeste blind restaurant si conceptul este...mananci fara sa vezi.Nu, nu este o pacaleala.Inainte de a merge am intrebat si eu google si  am inteles ca este un concept plecat de la un preot orb din Elvetia, care i invita la masa pe prietenii sai iar acestia din respect pentru el au hotarat sa manance  si ei legati la ochi.Apoi unul din ei inspirat de aceste intalniri a deschis un asemenea restaurant in Elvetia.Stiu sigur ca inca unul se afla in Barcelona si e probabil si posibil sa mai fie si altele.Sincer cred ca e doar o strategie de marketing care sa vanda o asemenea idee dar te emotioneaza si ti da o stare de bine.
      Despre ce vorbim ca sa zic asa...Conceptul e urmatorul. Mergi la un restaurant, in interior e bezna...mananci si bei fara sa vezi nimic in jur.Simplu, nu?Ei bine...nu chiar!
      Intrarea se face treptat.Ai un salon in care astepti sa fii condusa la masa.Acolo e lumina, nu foarte puternica dar este...Ti se confisca exact ca la politie telefonul mobil, bricheta sau ce poate lumina.Le predai si le recuperezi cand pleci.Apoi te duci in salon si fara sa vezi nimic te tii de umarul ospatarului care te ghideaza si te aseaza pe scaun ca pe un copil...ca in poza asta...Ei sunt avantajati pentru ca au ca in filmele americane ochelari cu care pot vedea in intuneric.

      Senzatia initiala e una de teama, claustrofobie, nesiguranta...cel putin asa am simtit eu.In jurul tau auzi chicotelile celor care se afla in sala si deja obisnuiti cu ceea ce experimenteaza se bucura din plin.Asezata incepi sa pipai curioasa ceea ce ar trebui sa ai pe masa.Farfuria...lingura...paharul... Meniul este prestabilit. Il alegi dinainte de a intra si se mananca doar cu lingura, fara cutit si fara furculita.
      Odata asezata si obisnuita cu senzatia de a te afla in intuneric cand primesti mancarea incepi sa dibuiesti cum poti manca ceea ce ai primit. Se spune ca atunci cand esti lipsit de unul dintre simturile tale, celelalte incearca sa compenseze lipsa acestuia.Faptul ca nu vezi ce mananci te face atenta la cum miroase, textura...gust... Eu am gasit mancarea extrem de gustoasa...am mancat paste cu somon si nu am reusit sa aflu daca am terminat decat atunci cand ospatarul a venit langa noi sa ne intrebe daca totul e in regula. Sunt atenti si mai mereu prin preajma in cazul in care cineva are nevoie de ceva.Oricum...poate sta chiar in spatele tau si daca pastreaza tacerea habar nu o sa ai ca el e acolo. Ma gandeam chiar ca daca ar face odata BAU in spatele meu mi ar sari lingura pana la intrare!Si desertul a fost pretios...panna cotta cu fructe de padure. 
     O sa auzi in jurul tau rasetele celor care incearca sa se hraneasca reciproc.Puteti  incerca...nu cred insa ca o sa si reusiti... 
    Una peste alta, o seara la acest restaurant o sa ramana sigur o amintire frumoasa.
    Blind restaurant se gaseste in zona Hala Traian si din cate stiu au pagina de facebook si site pe net.
    Sper sa va placa.

PS
Da. La baie e lumina...




Niciun comentariu:

Totalul afișărilor de pagină

Lista mea de bloguri